Obchodní podmínky

Obchodní podmínky LURIO nábytek

  1. Základní ustanovení
  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).

AROWANIE STAV s.r.o.
IČ: 07949782
DIČ: CZ07949782
se sídlem: Uhlířská 2161/15, Slezská Ostrava, 710 00 Ostrava
Zapsané u Krajský soud v Ostravě, C 77817/KSOS 
kontaktní údaje:
email: podpora@lurionabytek.cz
telefon: +420 770 611 001
www: (http://lurionabytek.cz)

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese... (dále jen „internetový obchod“).
  2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
  3. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
  1. Informace o zboží a cenách
  1. Informace o zboží a cenách
    Veškeré informace o produktech, včetně cen a hlavních vlastností jednotlivých kusů nábytku, jsou dostupné v katalogu e-shopu LURIO nábytek. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (DPH) a všech souvisejících poplatků, včetně případných nákladů na vrácení zboží, pokud je takový proces pro daný produkt specifický a není možné vrátit jej běžnou poštou. Ceny platí po dobu, kdy jsou zobrazovány v internetovém obchodě, pokud není dohodnuto jinak v individuální kupní smlouvě.
  2. Informativní charakter nabídky a vizualizace
    Veškerá prezentace zboží v katalogu e-shopu LURIO nábytek slouží pouze jako informativní nabídka. Obrázky zboží mají ilustrační charakter a mohou se mírně lišit od skutečné podoby produktů, zejména pokud jde o odstíny barev či vzhled potahů. Každý monitor může zobrazovat barvy odlišně, a proto se barvy produktů mohou jevit rozdílně podle nastavení obrazovky. Zákazníci mají možnost zapůjčení vzorníku, aby si mohli barvy a materiály prohlédnout přímo.
  3. Náklady na balení a dodání
    E-shop LURIO nábytek uvádí informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Tyto náklady se vztahují pouze na dodání zboží na území České republiky a Slovenské republiky.
  4. Slevy a jejich kombinace
    Případné slevy na kupní cenu zboží nelze vzájemně kombinovat, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak. Pokud je slevový kód určen výhradně na skladové zásoby, lze jej uplatnit pouze na tyto produkty. Při použití kódu na jiné než skladové položky nebude sleva platná a kód nepůjde využít.

III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Náklady na komunikaci
    Veškeré náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (např. náklady na internetové připojení nebo telefonní hovory) hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby poskytovatele služeb.
  2. Způsoby objednání zboží
    Kupující může objednat zboží následujícími způsoby:
  • Vyplněním objednávkového formuláře bez nutnosti registrace.
  1. Výběr zboží a specifikace objednávky
    Při zadávání objednávky kupující vybere požadované zboží, jeho množství, způsob platby a způsob doručení.
  2. Kontrola objednávky a její odeslání
    Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a případně upravit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení, že se kupující seznámil s těmito obchodními podmínkami.
  3. Potvrzení o obdržení objednávky a uzavření kupní smlouvy
    Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o jejím přijetí na emailovou adresu uvedenou při objednání. Toto potvrzení má automatický charakter a nepovažuje se za uzavření kupní smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena až poté, co prodávající odešle oznámení o přijetí objednávky na emailovou adresu kupujícího. V příloze tohoto oznámení jsou také aktuální obchodní podmínky prodávajícího.
  4. Pozměněná nabídka
    Pokud prodávající nemůže splnit některý z požadavků uvedených v objednávce, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Tato pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy. Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením přijetí pozměněné nabídky kupujícím, zaslaným na emailovou adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
  5. Závaznost objednávky
    Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může svou objednávku zrušit, dokud není doručeno oznámení o jejím přijetí prodávajícím. Kupující může objednávku zrušit telefonicky nebo emailem na kontaktní údaje prodávajícího uvedené v těchto obchodních podmínkách.
  6. Zjevná technická chyba v ceně zboží
    V případě, že došlo k zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat zboží za tuto zjevně chybnou cenu, a to i v případě, že kupujícímu již bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky. Prodávající bez zbytečného odkladu informuje kupujícího o chybě a zašle mu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku, která se považuje za nový návrh kupní smlouvy. Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až po potvrzení přijetí této nabídky kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
  1. Platební podmínky a dodání zboží
  1. Kupující může cenu zboží a případné náklady na dodání uhradit těmito způsoby:
    • Bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího (číslo účtu: …., vedený u …).
    • Bezhotovostně platební kartou.
    • Bezhotovostně přes platební bránu ….
    • Dobírkou v hotovosti při předání zboží.
    • V hotovosti při osobním odběru na výdejním místě (skladu).
  2. Spolu s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu i náklady spojené s balením a dodáním zboží dle sjednané výše. Není-li uvedeno jinak, kupní cena zahrnuje i náklady na dodání.
  3. V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná dle faktury od uzavření kupní smlouvy.
  4. Při platbě prostřednictvím platební brány se kupující řídí pokyny daného poskytovatele platebních služeb.
  5. U bezhotovostní platby je závazek kupujícího splněn připsáním částky na účet prodávajícího.
  6. Prodávající nepožaduje zálohu či podobnou platbu předem. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není považována za zálohu.
  7. V souladu se zákonem o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku a zaevidovat tržbu u správce daně online; v případě technických potíží do 48 hodin.
  8. Zboží je kupujícímu dodáno:
    • Na adresu uvedenou kupujícím v objednávce.
    • Osobním odběrem na výdejním místě (skladu) prodávajícího.
  9. Kupující si volí způsob dodání během procesu objednávání.
  10. Náklady na dodání závisí na zvoleném způsobu doručení a jsou uvedeny v objednávce a potvrzení objednávky. Pokud si kupující zvolí speciální způsob dopravy, hradí případné dodatečné náklady a přebírá s tím spojená rizika.
  11. Pokud je prodávající povinen dodat zboží na adresu uvedenou kupujícím v objednávce, je kupující povinen toto zboží převzít. Pokud bude nutné zboží doručit opakovaně nebo jinak než bylo uvedeno, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným či upraveným doručením.
  12. Kupující je při převzetí zboží od přepravce povinen zkontrolovat neporušenost obalů a v případě závad informovat přepravce. Pokud zjistí porušení obalu svědčící o neoprávněném vniknutí, není povinen zásilku převzít.
  13. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu, kterou zašle na emailovou adresu kupujícího nebo ji přiloží k dodanému zboží.
  14. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny, včetně nákladů na dodání, nejdříve však při převzetí zboží. Odpovědnost za zkázu, poškození či ztrátu přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl zboží převzít, ale neučinil tak.
  1. Zboží označené jako "skladem" je dodáváno do 12 pracovních dnů.
  2. Dodací lhůty na zakázkovou výrobu se pohybují od 2 do 6 týdnů, případně 8 až 10 týdnů, pokud není uvedeno jinak. Přesný termín dodání závisí na výrobci.

 

  1. Odstoupení od smlouvy
  1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti jako spotřebitel, má právo od této smlouvy odstoupit bez udání důvodu.
  2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů a počítá se:
    • ode dne převzetí zboží,
    • ode dne převzetí poslední části dodávky, pokud smlouva zahrnuje několik druhů zboží nebo se jedná o dodávku několika částí,
    • ode dne převzetí první dodávky v případě smlouvy na pravidelnou opakovanou dodávku zboží.
  3. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku, mimo jiné:
    • u poskytování služeb, které byly splněny s výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení a pokud byl kupující před uzavřením smlouvy informován, že v takovém případě nemá právo na odstoupení,
    • u dodávky zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výkyvech finančního trhu, nezávislých na vůli prodávajícího, a k nimž může dojít během lhůty pro odstoupení,
    • u dodávky zboží upraveného podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
    • u zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej nelze vrátit.
  4. K dodržení lhůty pro odstoupení postačuje, aby kupující odeslal oznámení o odstoupení nejpozději v poslední den lhůty.
  5. Kupující může odstoupit od smlouvy prostřednictvím vzorového formuláře, který mu poskytne prodávající. Oznámení o odstoupení zašle na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí přijetí odstoupení bezodkladně.
  6. Kupující, který od smlouvy odstoupil, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení. Náklady spojené s vrácením nese kupující, i pokud nelze zboží vrátit obvyklou poštovní cestou.
  7. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání bezodkladně, nejpozději do 14 dnů od odstoupení, stejným způsobem, pokud se nedohodnou jinak a nevzniknou tím dodatečné náklady.
  8. Pokud kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání, vrátí prodávající částku odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu.
  9. Prodávající není povinen vrátit peníze dříve, než obdrží vrácené zboží nebo kupující prokáže, že zboží odeslal.
  10. Kupující je povinen vrátit zboží nepoškozené, neopotřebené a pokud možno v původním obalu. Prodávající si může nárokovat náhradu za snížení hodnoty zboží a tento nárok započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  11. Prodávající má právo odstoupit od smlouvy v případě vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo pokud výrobce, dovozce či dodavatel přeruší výrobu nebo dovoz. V takovém případě prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím jeho emailové adresy a vrátí všechny přijaté peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení od smlouvy stejným způsobem, popřípadě jiným způsobem, pokud kupující souhlasí.
  1. Práva z vadného plnění
  1. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady a je v souladu s kupní smlouvou. Zejména prodávající odpovídá za to, že v době převzetí:
    • zboží má vlastnosti, které si strany ujednaly, a pokud ujednání chybí, vlastnosti, které jsou běžné nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a reklamu prodávajícího či výrobce,
    • je zboží vhodné k účelu uvedenému prodávajícím nebo k účelu, ke kterému se takové zboží obvykle používá,
    • zboží odpovídá jakostí a provedením smluvenému vzorku nebo předloze, pokud byla jakost nebo provedení určeno na jejich základě,
    • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a
    • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  2. Projeví-li se vada do šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží do 24 měsíců od převzetí, pokud není ujednáno jinak. Ustanovení se nevztahuje na vady zboží prodávaného za nižší cenu, vady způsobené běžným opotřebením, vady odpovídající míře použití u použitého zboží, nebo vady vyplývající z povahy zboží.
  3. V případě vady může kupující požadovat:
    • výměnu za nové zboží,
    • opravu zboží,
    • přiměřenou slevu z kupní ceny,
    • odstoupení od smlouvy.
  4. Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy, pokud:
    • má zboží podstatnou vadu,
    • se vada opakovaně vyskytne po opravě nebo zamezuje řádnému užívání,
    • se jedná o zboží s větším počtem vad.
  5. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v provozovně, případně na sídle či místě podnikání. Při uplatnění reklamace vydá kupujícímu potvrzení o přijetí reklamace, požadovaném způsobu jejího řešení a případně písemné odůvodnění zamítnutí.
  6. Prodávající nebo pověřená osoba rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Doba potřebná pro odborné posouzení vady se do lhůty nezapočítává. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od podání reklamace, pokud se strany nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty může kupující odstoupit od smlouvy. Reklamace je podána okamžikem, kdy prodávající obdrží projev vůle kupujícího uplatnit právo z vadného plnění.
  7. Prodávající informuje kupujícího o výsledku reklamace písemně.
  8. Právo z vadného plnění nevzniká, pokud kupující o vadě před převzetím věděl nebo pokud ji sám způsobil.
  9. V případě oprávněné reklamace má kupující nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací, pokud je uplatní do jednoho měsíce od konce záruční doby.
  10. Volbu způsobu reklamace má kupující.
  11. Práva a povinnosti smluvních stran se řídí § 1914–1925, § 2099–2117 a § 2161–2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
  12. Další podmínky upravuje reklamační řád prodávajícího.

VII. Doručování

  1. Veškerá korespondence mezi smluvními stranami může být zasílána prostřednictvím elektronické pošty.
  2. Kupující doručuje prodávajícímu na e-mail uvedený v těchto obchodních podmínkách, prodávající na e-mail uvedený v objednávce kupujícího.

VIII. Mimosoudní řešení sporů

  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, https://adr.coi.cz/cs. Platforma pro online řešení sporů: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  2. Kontaktním místem dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 524/2013 je Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, http://www.evropskyspotrebitel.cz.
  3. Prodávající je oprávněn k prodeji na základě živnostenského oprávnění. Kontrolu provádí živnostenský úřad, Česká obchodní inspekce dohlíží na dodržování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.‘
  1. Závěrečná ustanovení
  1. Právní vztahy se řídí právem České republiky. V případě mezinárodního prvku je aplikováno české právo, aniž by byla dotčena práva spotřebitele z jiných předpisů.
  2. Prodávající není vázán žádnými kodexy chování dle § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  3. Veškerý obsah webových stránek je chráněn autorskými právy. Bez souhlasu prodávajícího je zakázáno kopírování či jiné využití.
  4. Prodávající neodpovídá za škody způsobené zásahem třetích osob nebo nesprávným užitím e-shopu. Kupující nesmí zasahovat do funkčnosti nebo narušovat provoz obchodu neoprávněným použitím programového vybavení.
  5. Kupující nese riziko změny okolností dle § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována v elektronické podobě.
  7. Prodávající může obchodní podmínky měnit či doplňovat. Nové znění neovlivňuje již vzniklá práva a povinnosti.
  8. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1.12.2024.